8.9 C
Londra

BBC i-a plătit o sumă uriașă fostului secretar personal al prințesei Diana

Știri din România

În 1995, în cadrul emisiunii „Panorama” de la BBC a fost difuzat un interviu cu prinţesa Diana, vizionat de 23 de milioane de telespectatori, în care Lady Di a recunoscut că avusese o relaţie extraconjugală.

După difuzarea interviului, Patrick Jephson, secretarul personal al prințesei între 1988 și 1996, a demisionat.

În interviu, prinţesa Diana a afirmat şi că în căsnicia ei existau „trei persoane” – o referire la relaţia pe care prinţul Charles o întreţinea cu Camilla Parker Bowles.

Joi, BBC a anunţat că a plătit „o importantă sumă de bani” pentru a-l despăgubi pe Patrick Jephson.

„BBC acceptă şi recunoaşte că un prejudiciu grav i-a fost adus reclamantului Patrick Jephson din cauza circumstanţelor în care a fost obţinut interviul din 1995 cu Diana, prinţesa de Wales”, a anunţat grupul audiovizual britanic într-un comunicat publicat joi.

„Scuze fără rezerve”

BBC a prezentat „scuze fără rezerve” fostului secretar privat al lui Lady Di şi a precizat că a achitat cheltuielile de judecată.

Grupul mass-media a dezvăluit totodată că a plătit „o sumă importantă de bani drept despăgubiri, pe care Patrick Jephson intenţionează să o doneze integral în beneficiul unor organizaţii de caritate pe care le va alege”.

„După mai bine de 25 de ani, este o uşurare să ajungem în sfârşit la o încheiere a acestui episod dureros”, a declarat Patrick Jephson.

El a precizat că va dona acea sumă unui spital pentru copii din Ţara Galilor, patronat în trecut de prinţesa Diana.

Păcaleală marca BBC

Un jurnalist de la BBC, Martin Bashir, a fost acuzat că a falsificat mai multe documente pentru a obţine acel interviu, care l-a ajutat foarte mult în cariera lui profesională.

Deconturi false i-au fost arătate fratelui prinţesei Diana, Charles Spencer, pentru a-l face să creadă că serviciile de securitate britanice plăteau două persoane angajate la Curtea Regală pentru a o spiona pe sora lui.

Potrivit declaraţiilor făcute de Charles Spencer, acele deconturi au fost motivul care l-au determinat să îl prezinte pe Martin Bashir prinţesei Diana.

Într-un raport independent publicat în mai 2021, un fost judecător de la Curtea Supremă din Londra, John Dyson, a dezavuat metodele înşelătoare folosite de Martin Bashir şi a criticat postul BBC pentru felul în care a gestionat acea situaţie.

După interviul din 1995, Martin Bashir şi-a continuat cariera jurnalistică în Statele Unite, înainte de a reveni în Marea Britanie şi de a lucra din nou pentru BBC până în mai 2021, când a demisionat.

Patrick Jephson este în prezent consultant al producătorilor serialului de mare succes The Crown, realizat de Netflix.

Alte articole

Ultimă oră